آموزش برطرف کردن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

F Zaeim
2 min readOct 24, 2021

--

بوی سوختگی در ماشین لباسشویی در حین کار یکی از نگرانی های بزرگ می باشد و دلایل زیادی برای رخ دادن این مشکل وجود دارد. اگر به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستید که چطور بوی سوختگی در لباسشویی را برطرف کنیم و اصلا چرا لباسشویی بوی سوختگی می دهد، در ادامه با ما همراه باشید.

بوی سوختگی لباسشویی به دلیل خرابی تسمه محرک

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث میشود از لباسشویی بوی سوختگی به مشام برسد، خرابی در تسمه محرک یا تسمه آبکشی است. اصلی ترین نشانه برای خرابی این تسمه ها، عدم همزدن و چرخش لباس ها در حین شستشو می باشد. قسمت زیرین لباسشویی را با دقت بررسی و تسمه ها را پیدا کنید. سپس بررسی کنید که آیا پارگی و خرابی روی سطح آنها وجود دارد یا خیر؟ در صورت خرابی در این قطعه آن را با تسمه سالم جایگزین کنید.

خرابی پولی موتور

از دیگر دلایل رایج برای بوی سوختگی در لباسشویی، خرابی در پولی موتور می باشد. با توجه به اینکه این قطعه فلزی می باشد، با گذر زمان و فرسوده شدن آن، اصطکاک تولید نموده و در نهایت منجر به خرابی تسمه ها خوهد شد.

تسمه پمپ را بررسی کنید

اگر بوی سوختگی از لباسشویی به مشام میرسد، مکن است بخاطر خرابی در تسمه پمپ باشد. در صورت خرابی آن، بوی پلاستیک سوخته از دستگاه خارج میشود. برای تعمیر ماشین لباسشویی هایی که با این قبیل مشکلات مواجه هستند، بهترین راه تعویض تسمه پمپ می باشد.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ های تخلیه که به تسمه متصل هستند نیز می توانند در ایجاد بوی سوختگی در لباسشویی نقش داشته باشند. اگر پمپ تخلیه در لباسشویی مدل تسمه ای بود، لازم است تسمه تعویض شود. در شرایطی که این پمپ ها الکتریکی باشد، بوس سوختگی به دلیل خرابی در موتور بوده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

از دیگر دلایل برای رخ دادن این مشکل و بوی سوختگی در لباسشویی، خرابی در پولی های تامین کننده کشش، کلاچ و همچنین کوپلینگ موتور نیز می توانند در رخ دادن این مشکل نقش داشته باشند.

--

--